בניית אתרים רספונסיבים: זה לא אופציה, זה חובה עסקית

גיל בן נון
ינואר 16, 2023

עיצוב אתרים לא רספונסיבי יכול לפגוע בעסק שלכם! 52.2% מכלל תעבורת הרשת ברחבי העולם נוצרת דרך טלפונים ניידים, ולכן האתר העסקי חייב להיות מותאם לכל מכשיר. השקעה באתר רספונסיבי יכולה…

בן אדם מסתכל על הטלפון מדמה שימוש באתר רספונסיבי שנבנה ע״י חברה לבניית אתרים רספונסבים. יש בתמונה כתוביות: ״היבט נוסף לחווית משתמש״

כבעל עסק, אתר אינטרנט הוא צורך בסיסי בכדי להגיע ללקוחות ברשת ולהתקשר איתם. אבל בנוף הדיגיטלי של היום, זה לא מספיק רק להחזיק אתר – הוא צריך להיות רספונסיבי. במאמר זה נסקור מהו עיצוב ובניית אתרים רספונסיבים

30 דקות של שיחה

האתר החדש שלך מתחיל משיחה קצרה

על מה נדבר בשיחה:
איש עסקים מדבר בטלפון

מהו בניית אתרים רספונסיבים?

המונח המקצועי ״רספונסיבי״ מתאר אתר בעל יכולת להתאים באופן אוטומטי את הפריסה ( Layout) והתוכן (Content) שלו כך שיתאימו לגודל ולרזולוציה של מכשיר המשתמש. גישה עיצובית זאת מבטיחה שהפריסה והתוכן של האתר בסמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים ונייחים יהיו מותאמים לצפייה ואינטראקציה מיטבית בכל מכשיר ללא הבדל בגדלי המסך והרזולציה.

מדוע צריך להשקיע בבניית אתרים רספונסיבים?

ריבוי המכשירים הניידים והמעבר לגלישה ברשת דרך הסלולר מאלצים מעצבים ומפתחי אתרים לאמץ את הגישה הרספונסיבית, וכן, היא הכרחית וקריטית עבור כל עסק וכל אתר בין אם מדובר באתר תדמיתי, פורטל או אתר מסחר. בשנת 2021 כ- 52.2% מכלל התעבורה לאתרי אינטרנט ברחבי העולם נוצרת דרך טלפונים ניידים. נתון שאי אפשר להתעלם ממנו, ועשוי להמשיך לגדול בעתיד אם ההתקדמות הדיגיטלית והמשך הדיגיטלזציה שאנחנו חווים כיום.

אתר אינטרנט רספונסיבי הוא חיוני לעסקים המחפשים להגיע ללקוחות באינטרנט ולתקשר איתם. אתר שאינו מגיב בצורה רספונסיביט יכול להיות קשה לשימוש במכשירים ניידים, להוביל לחוויית משתמש גרועה ועלול לגרום למשתמשים לעזוב את האתר ולפנות לספקים אחרים. כמו כן, אתר אינטרנט רספונסיבי עשוי למנוע פגיעה בשיעורי המעורבות וההמרות. בנוסף להיבט חווית המשתמש, ישנו יתרון נוסף – עיצוב אתרים רספונסיבי חשוב גם לדירוג במנועי החיפוש – גוגל מצהירה שהיא תעדיף אתרים רספונסיביים בתוצאות החיפוש שלה מאשר אתרים שלא, מכיוון שהם מספקים חווית משתמש טובה יותר, קלים יותר לסריקה ולאינדוקס.

אז בואו נסכם את היתרונות של השקעה בעיצוב ובניית אתרים רספונסיבים

עלייה בתנועה ובמכירות:

לאתר רספונסיבי יש יותר סיכוי גבוהה יותר להימצא במנועי חיפוש וכך גם יעשה בו יותר  שימוש על ידי לקוחות פוטנציאליים, מה שיוביל להגדלת התנועה והמכירות.

חווית משתמש משופרת

אתר רספונסיבי מספק חווית משתמש טובה יותר למשתמשים, מה שעשוי להוביל למעורבות גבוהה יותר ואחוזי המרה, כשללקוח נוח וקל להתמצא באתר, הסיכויים שהוא יבצע רכישה או יחזור לאתר שוב גדלים.

נוכחות מקצועית

אתר אינטרנט מעוצב היטב ואתר רספונסיבי יכול לשפר את המקצועיות והאמינות שבהם נתפס העסק שלך מבחינת תדמיתית.

מוכנות לעתיד

התקדמויות טכנולוגיות, שינויים בעולם הדיגיטלי ועוד סיבות יובילו שיותר ויותר אנשים ימשיכו או יתחילו להשתמש במכשירים ניידים בכדי לגשת לאינטרנט,  אתר אינטרנט רספונסיבי יבטיח שהעסק שלך מוכן ומתאים לעתיד.

חיסכון בעלויות

השקעה בעיצוב ובניית אתר רספונסיבי מראש מונעת את הצורך לעצב מחדש או לתחזק גרסאות נפרדות של האתר לנייד ולמחשב שולחן וכך יכולה לחסוך לעסק שלך זמן ומשאבים בטווח הארוך.

30 דקות של שיחה

האתר החדש שלך מתחיל משיחה קצרה

על מה נדבר בשיחה:
איש עסקים מדבר בטלפון

כיצד להבטיח שהאתר שלך רספונסיבי

שיתוף פעולה עם צוות עיצוב ובניית אתרים רספונסיבים יכול לספק את המומחיות והמשאבים הדרושים ליצירת אתר מקצועי ורספונסיבי לעסק שלך, במקרה ואין לך את כישורי העיצוב או הפיתוח ליצירת אתר רספונסיבי. על ידי מיקור חוץ של העבודה הזו, אתה יכול להתמקד במה שאתה עושה הכי טוב ולהשאיר את ההיבטים הטכניים לאנשי המקצוע. כאשר מחפשים צוות עיצוב ופיתוח אתרים, חשוב להתרשם מתיק העבודות והניסיון שלהם כדי לוודא שהם מסוגלים לבנות את סוג האתר הרצוי. כמובן שמאוד חיוני להגדיר מראש היקף וציפיות פרויקט ברורים ולקבוע מראש תקציב ולוח זמנים כדי להבטיח שהפרויקט יתנהל בצורה חלקה.

ברגע שהאתר שלך פעיל, חשוב לתחזק ולעדכן אותו באופן קבוע כדי להבטיח שהוא יישאר רספונסיבי ומעודכן. ישנם כלים ומשאבים רבים שזמינים בכדי לסייע בניהול תהליך עיצוב ופיתוח אתרים בצורה יעילה, כגון תוכנות לניהול פרויקטים ופלטפורמות תקשורת.

אצלנו ב- ABLS Group, יש צוות של אנשי מקצוע מנוסים שיכולים ליצור נוכחות מקוונת חזקה לעסק שלך. אנו מציעים מגוון שירותי עיצוב ובניית אתרים רספונסיבים בכדי לענות על צרכים ספציפיים ולעזור להשיג את המטרות העסקיות שלך. אנו נטפל בהיבטים הטכניים של האתר שלך, כדי שתוכל להתמקד בניהול וקידום העסק.

לסיכום, עיצוב אתרים רספונסיבי חיוני לעסקים בנוף הדיגיטלי של היום. עם ריבוי המכשירים הניידים והמעבר לגלישה במכשירים סלולרים, אתר רספונסיבי הוא חיוני להגעה ללקוחות וליצירת מעורבות עם הלקוחות, לשיפור חווית המשתמש ולשיפור הנראות במנועי החיפוש. על ידי מתן עדיפות לעיצוב אתרים רספונסיבי, אתה יכול להבטיח שלעסק שלך תהיה נוכחות מקוונת חזקה.

הירשמו לניוזלטר שלנו

קבלו לפני כולם את החדשות הכי מעניינות בתחם העסקי – מדריכים, טיפים, סיקורים ומאמרים במגוון רחב של נושאים: מיתוג, שיווק, עיצוב ופיתוח עסקי.

חושבים שזה יעניין את הקולגות שלכם? שתפו עכשיו: